Laatste reisverslag Carribean. - Reisverslag uit Tortola, Britse maagdeneilanden van Cindy Nijs - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag Carribean. - Reisverslag uit Tortola, Britse maagdeneilanden van Cindy Nijs - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag Carribean.

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

12 Maart 2013 | Britse maagdeneilanden, Tortola

Weer even een berichtje van mij, de laatste keer vanuit de Carribean alweer.
Even terug naar waar we gebleven waren anders ga ik wel erg snel vooruit.

Maandag 18 februari in St. Maarten op bezoek bij Erik en Kyra uit Wolphaartsdijk die wonen sinds vorig jaar zomer in St. Maarten. eindelijk een land waar ik Nederlands kon praten.
De eerste beste man aangesproken om te vragen waar het dicht bijzijnde restaurant was om te ontbijten want dat had ik nog niet gedaan vanwege red level. Ik vroeg hem of hij nederlands kon en dat kon die, maar dat viel voor mij nog een beetje tegen eigenlijk om nederlands te praten tegen iemand uit de Carribean. Dus ben maar overgeschakeld op engels. Daarna werd ik opgehaald door de vaders van Erik en Kyra want die waren daar 3 weken op vakantie. Met hun ben ik naar de scholen geweest waar Erik en Kyra werken. Dat was heel bijzonder om te zien, al die kindjes in uniform en nederlands praten. Daarna naar Airport Beach geweest en even wat gedronken, dat is een strand waar vlak achter alle vliegtuigen landen, dus die vliegen heel laag over. Daarna hebben ze hun huisje laten zien en lekker een gebakken eitje gegeten, dat hebben ze hier ook wel maar deze was natuurlijk op de nederlandse wijze klaar gemaakt wat het extra lekker maakte.
Toen ze me terug gingen brengen naar het schip heb ik geregeld dat 4 van hun op het schip konden kijken dus dat was wel super leuk. Heel gek is het wel om mensen uit je "nederlandse"wereld in eens je "engelse"wereld te laten zien want zo voelt dat nu een beetje.
De meiden in de spa keken me wel gek aan, omdat het voor hun maar abracadabra is dat nederlands en vooral de letters g en r hebben ze maar moeite mee. Probeer ze af en toe wat te leren maar als je hoort wat ze er dan van maken geniaal.

21 februari had ik een halve dag tot 3 uur in Grenada. De dag ervoor hadden we een crew bbq op crew dek, gelukkig had ik incentives wat betekent dat je extra uren krijgt als je mensen een afspraak laat maken in de spa. Dus waren we aan het verzinnen wat we de dag erna konden doen en kwam Lewie iemand van de jeugdafdeling op het idee om te gaan Rivertube. Chelsie en Lewie hebben hier dvd's gekocht voor 1 dollar per stuk, is gewoon een winkeltje waar ze direct de dvd's branden voor je die je maar wil ( miss een idee voor in Nederland haha). Daarna even met familie den Hartog geskyped omdat oma jarig was en ik dan toch ook een beetje op visite was.

23 februari had ik een hele dag vrij in St. Lucia en ben ik met Chels op een tour geweest, omdat we hier al een paar keer geweest waren en we wel iets nuttigs wilden doen. Dus hebben we ons om laten lullen om op een tour te gaan. Nou dat was me wat als eerst kom je dan in zo'n bootje met allemaal zeurende mensen omdat we later vertrokken dan gepland. Keiharde muziek op dus dan snap je wel dat ze dat ook niet echt konden waarderen. Eerste stop was bij een modderbad en daarna door naar watervallen, in de tussentijd vertellen ze dan allemaal dingen over het eiland. De laatste stop was bij een strand waar we dan even iets konden eten. Zaten we daar zie ik ineens ons bootje met iedereen erin wegvaren. ik rennen en roepen, toen besefte ze pas dat ze even voor 't gemak 2 mensen vergeten waren:O uiteindelijk dus toch in het bootje en waren we wel te laat terug want die man had beloofd dat we om 3 uur klaar waren omdat Chelsie moest werken om half 4 maar uiteindelijk kwamen we dus precies terug om half 4.

26 februari had ik een halve dag tot half 5 vrij omdat we die morgen drills hadden en we dan niet eerder weg mogen als dat klaar is, vandaar dat ik dan die uren later terug krijg. Ik ben met Chloe en Megan naar het strand geweest waar we aan de praat raakte met een Amerikaanse man die daar al jaren woonde. Hij wilde ons het eiland laten zien, en nu gingen we in z'n jeep het eiland over. Achteraf als ik erover nadenk was dat een beetje stom om te doen maar hij heeft ons heelhuids terug gebracht naar het schip dus no worries.

1 maart kwam er iemand van het hoofdkantoor aan boord, om alles met ons door te nemen en ons wat tips te geven over de product verkoop. Op zondag 3 maart zou ik eigenlijk een hele dag vrij zijn in Antiqua maar omdat Jes van het hoofdkantoor nog steeds bij ons was ging ze ons leren hoe we een scheerbehandeling moeten doen bij mannen. Daar ben ik nu dus in gekwalificeerd. Nadat ik daar mee klaar was ben ik naar het strand gegaan en ben ik met Chelby gaan paardrijden over het strand. Super leuk om weer eens te doen alleen had er nogal last van achteraf want was al meer dan 3 jaar geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb. Toen ik weer terug op het schip was op me gemakje gedouched en moest ik weer terug om 7 uur omdat Jes ons ging uitleggen over de Keratin treatment (dat is om je haar meer smooth te maken) kan het even niet anders uitleggen.

Me buurman hier noemt me tegenwoordig hotdog trouwens, omdat als we in red level zijn ik en Chels meestal noodles eten in de cabin of uit eten gaan. Maar 1 keer had ik knakworsten gekocht en opgewarmd in de waterkoker en dat vonden ze hier maar beetje raar, maar je moet toch wat hé.

Zondag hadden we een meeting (dat hebben we bijna altijd aan het einde van de dag) en hadden we nog een uur te gaan dus Ria (manager) liet ons kiezen of nog een uurtje blijven werken en schoonmaken of het laatste uurtje een bootcamp class volgen. Aangezien we allemaal aankomen hier en dat toch leuker klonk dan schoonmaken kozen we daarvoor. Wat een drama! Wat had ik een spierpijn. Besef dat ik daarna 5 trappen af moest en nog een eindje moest lopen naar me cabin wat bijna niet meer te doen was. De dag erna ben ik maar om gelopen zodat ik geen trappen meer op moest.

6 maart was ik een halve dag vrij in St.Vincent, maar ben toen alleen maar van het schip gegaan om even wat noodles in te slaan en m'n digicell te verlengen. Dat is een simkaart die je kan gebruiken in heel de Carribean behalve in de Nederlandse Antillen. Maar op die manier heb ik dus gewoon internet. Wel op me blackberry trouwens die papa en mama hebben mee gegeven aan de ouders van Kyra. Dat was nog wel even wennen met die toetsjes want dat was ik niet meer gewend en is een stuk zwaarder dan me touchscreen;) ben daarna terug gegaan en heb de rest van de tijd in de zon gelegen op crew dek. Was een beetje heel erg verbrand daarna. Ik kwam terug op het werk en iedereen die me zag begon te lachen. Zie je het al voor je nog steeds spierpijn van bootcamp, amper kunnen zitten van het paardrijden en dan nog verbrand. Jaja zwaar leven heb ik hier hoor. oja en 's-avonds voor we naar de crew bar gingen kwam me vinger ook nog tussen de deur, daarna belanden we bij iemand in de cabin, waar we snel weer weg moesten omdat het alarm af ging omdat er aan het roken waren.
Daarna nog even naar iemand anders geweest en toen terug naar bed want had nog maar 3 uurtjes te gaan voordat ik weer op het werk moest zijn.

9 maart had ik een hele dag vrij in Grenada en zijn we lekker naar het strand gegaan, ben daar op een rubber ding geweest dat achter de boot hangt ( soort waterskieën maar dan iets van rubber). Terug op het schip heb ik een facial gehad van Chloe en heeft ze me wenkbrauwen weer gewaxed en gekleurd alleen deze keer was het iets te donker, maar gelukkig is er niemand belangrijk daar die het niet mag zien;)

11 maart laatste dagje vrij voor mij in de Carribean. De tijd is echt voorbij gevlogen, maar ben wel blij dat we nu ergens anders naar toe gaan want hoe mooi het hier ook is het begint nu bijna normaal te worden en heb alle eilanden nu gezien. Vandaag hele dag vrij in Antiqua. Eerst hadden we crew drills om 10 uur en daarna hadden ze bedacht om een crew award te doen. Ja leuk allemaal maar niet op me vrije dag alsjeblieft. Uiteindelijk was ik pas om 12 uur van het schip af en wilde de rest alleen nog maar naar het strand gaan. Dus ben ik in me eentje naar stingray city geweest waar je met stingray's kan zwemmen (grote platvisbeesten);p gelukkig kwam ik daar andere crew tegen dus ben ik met hun gegaan. Gingen eerst in een bootje de zee op en dan waar het wat ondieper werd gingen we eruit. In het begin vond ik het doodeng omdat ze vertelde dat je als het ware moest shuffle over de grond dus niet je voeten op mocht tillen omdat ze bang waren dat je anders op ze ging staan en ze je dan kunnen steken. Niet echt geruststellend als je constant omhoog wordt gelift door de golven en je je voeten weer terug moet plaatsen op de grond. Maar goed uiteindelijk ging het wel en mochten we ze vasthouden en voeren. Echt super gaaf om mee te maken.

  • 18 Maart 2013 - 09:18

    Martie:

    Hoi Cindy

    Wat een mooi verhaal weer. Leuk om te lezen. Wat een ervaring zal jij op doen zeg.
    Had van je mams ook al het een en ander gehoord.
    Meis geniet er nog lekker van. En we spreken je

    Liefs van ons uit Houten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Tortola

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2013

Europa

09 April 2013

Crossing ! (oversteek Carribean naar Europa)

12 Maart 2013

Laatste reisverslag Carribean.

18 Februari 2013

1 t/m 18 februari 2013

31 Januari 2013

2e week
Cindy

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1841
Totaal aantal bezoekers 18946

Voorgaande reizen:

10 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: