Europa - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Cindy Nijs - WaarBenJij.nu Europa - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Cindy Nijs - WaarBenJij.nu

Europa

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

11 Juni 2013 | Noorwegen, Bergen

Oké daar zit ik dan, de tijd genomen om weer eens diep in me geheugen te spitten aangezien het alweer 2 maanden geleden is dat ik wat van me heb laten horen. Zit nu midden in korte party cruises waar ik op het einde wat meer over zal vertellen. Maar eerst terug naar 3 april de dag dat ik weer terug naar het schip ga in Hamburg deze keer. Super tijd gehad toen ik thuis was maar nu weer back to work! Met 2 koffers vol ging ik terug want ja waarom niet. Papa en mama brachten mij weg met de auto dus geen limiet;) Gelijk zodra ik op het schip kwam iedereen weer zien en moesten al weer aanwezig zijn in een meeting. Bizar om te zien hoe het er allemaal uitziet alles afgeplakt en afval all over the place alles behalve een luxe cruiseschip. Maar het grote voordeel is geen passagiers dus geen regels, kledingvoorschriften of naambatches. 's-Avonds met die meiden wat wezen drinken in Hamburg voor mijn verjaardag en de dag erna papa en mama nog even zien voordat we weer vertrekken.
Dan gaat het echte werk weer beginnen want alles maar dan echt alles moet grondig ontstoft worden en schoon gemaakt. Stofmaskers op muziekje aan en gaan met die banaan. En ik had trouwens geen plek voor mijn 2e koffer dus die ligt tegenwoordig aan mijn voeteneind. Haalden hem eerst steeds eraf tot ik het een keer vergat en besefte dat mijn benen helemaal niet lang genoeg zijn dat die koffer in de weg ligt dus slaap lekker met me koffer nu:) We hebben een nieuwe manager Mandy uit Zuid Afrika en op dat moment was er ook weer iemand van het hoofdkantoor aan boord. Op zich niet zo'n probleem want we maakten geen omzet tijdens dry dock dus ook niks om over te klagen. Back in Southampton hadden we nog een nachtje voordat alle passagiers weer aan boord zouden komen dus zijn we lekker uit eten en op stap geweest als welkomstavondje want nu was de hele groep weer compleet. 1e cruise was in Portugal en Spanje; Vigo, Lissabon, Oporto en La Coruna wat wel leuk was omdat het totaal anders is als je gewent bent in de Carribean, maar we waren één van de eerste schepen die terug waren in Europa dus rond deze tijd was het weer nog niet zo bijzonder. Maar wel leuk om allemaal te zien en ook weer normale winkels. En ineens kwam Chelsie in tranen naar me toe dat ze over geplaatst werd, kon me niet voorstellen om hier te zijn zonder haar. Maar lives goes on. De cruise erna werd al snel warmer want deze keer gingen we naar Madeira, La Palma, Gran Canaria, Lanzarote, Cadiz en Lissabon was ook 3 halve dagen en 2 volle dagen vrij dus voelde bijna als een vakantie. Weer lekker op terrasjes gezeten en nadat we gingen varen weer op crewdeck om weer een beetje bij te kleuren. Ondertussen zitten we alweer aan het einde van april waar we voor het eerst naar Noorwegen gaan: Stavanger, Flamm, Olden en Bergen. Koud koud wat een cultuurshock was dat;p Wel mooi om te zien maar hadden maar 2 halve dagen vrij dus zijn in de buurt gebleven en lekker ergens warme chocolademelk gedronken. De laatste koninginnedag was dit voor Nederland en ik kon er niks van mee krijgen tot één van de meiden naar mij toe kwam gillend en zei Cindy your country is on the telly all in orange grazy people;p haha daar zat ik dan voor de tv te kijken hoe iedereen aan het feest vieren was. En ze konden maar niet begrijpen dat je met pensioen kan gaan als koningin dat was toch wel erg bijzonder haha. De cruise erna was echt een super cruise, was een halve dag vrij in Cartagena waar ik Romy ( ned. meisje van YMCA Watford) heb gezien hebben even lekker bij gekletst en konden we weer lekker stuntelen met ons engels en nederlands door elkaar;) In Barcelona waren we weer in dezelfde port dus ben ik er in mijn pauze even naar toe gegaan. Later die week was ik een hele dag vrij in Civitavecchia dat is 50 minuten rijden van Rome vandaan. Ze hadden een crewbus geregeld dus zijn met z'n allen naar Rome gegaan. Super! Was zo lekker weer en zo'n mooie stad om te zien. Dit zijn weer van die momenten dat het harde werken waard maakt. Op de terugweg was er nog een klein drama want we waren met 2 bussen en de bus waar wij inzaten stopte langs de weg. We hadden geen flauw idee dus gingen vrolijk door met waar we mee bezig waren tot de buschauffeur terug kwam en schreeuwde: everybody out of the bus now. Blijkt dus dat er iets in de motor in brand stond dus het zou zo maar kunnen dat we elk moment konden ontploffen. Wij zover rennen als we maar konden en zijn we op gepikt door een andere bus. Gelukkig is er niks gebeurd verder en kunnen we er achteraf wel om lachen;) Daarna lekker pasta gegeten want dat kon ik toch niet missen in Italië. Hadden we nog een feestje in de werdy (crewbar) met als thema Disney dus zijn heel creatief geweest en gingen als 101 dalmatiërs. (zie foto;p ) Dan voor de 2e keer naar Noorwegen en papa en mama komen deze hele week aan boord, zo leuk om ze eindelijk mijn wereld te laten zien en dat ze ook echt een beeld hebben van al mijn verhalen. Ze kwamen terwijl ik midden in een spatour was met klanten dus zie je dan maar eens in te houden, gewoon je ouders begroeten als ieder ander en gewoon doorgaan waar je mee bezig was (heel professioneel haha) maar daarna kon ik ze in de armen vliegen;) Na het werk lekker uit eten gaan en naar de shows kijken. Ze hebben ook lekker massages gehad, acupunctuurbehandeling en natuurlijk hun haar gedaan in de spa dus ze zijn goed verwent. Ook het weer was veel beter dan de eerste keer lekker zonnetje dus het was ze gegund. We hadden weer een themafeestje in de werdy deze keer "anything but clothes" geniaal waar iedereen mee aan komt zetten. Deze keer hadden we ons in folie gewikkeld dus had een jurkje van folie. (again zie foto) En dan komen we alweer aan op het moment waar we gaan beginnen aan de korte cruisen, gingen steeds van Southampton naar Zeebrugge en terug dus soms zelfs maar een 2-daagse cruise. Erg zwaar omdat we in deze cruises helemaal geen vrij krijgen plus dat we werken tot 11 uur omdat het zo druk is en er ook grote schoonmaken gehouden moeten worden omdat er al snel weer een hele nieuwe groep passagiers komen. Dus over deze cruise niet veel bijzonders te vertellen aangezien iedereen vooral veel aan het werk was en elk uurtje slaap mee probeerde te pakken. We hebben in deze weken weer afscheid moeten nemen van een hoop lieve mensen die echt vrienden voor het leven zijn geworden. Gek om met zoveel nieuwe mensen te zijn en ben nu samen met 2 andere degene die er het langste werken het gaat zo snel. Nog maar 4 maanden te gaan! Tot nu toe houd ik het allemaal nog goed vol en tuurlijk is het zwaar en heb ik ook zo mijn momenten maar het leven hier is zo anders en heb ook zoveel momenten dat ik het super naar mijn zin heb dat ik denk ik wil hier nooit meer weg. Dit was het weer voor deze keer en zie er naar uit om weer naar de warme landen te gaan dus kom maar op met die zomer.

  • 30 December 2013 - 18:40

    Raoul Van De Visse And Family:

    Hoi Cindy,

    Wij willen jou een fantastisch mooi 2014 wensen en even doorgeven dat wij dankzij jouw bon dit jaar lekker gegeten hebben in Middelburg. De kaart die je stuurde viel ook erg goed bij onze ladies, thanks!

    Zo nu ga ik weer even verder lezen over je zeeziekte en je avonturen op Barbados enz.

    Hartelijke groeten,

    Raoul van de Visse and Co.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2013

Europa

09 April 2013

Crossing ! (oversteek Carribean naar Europa)

12 Maart 2013

Laatste reisverslag Carribean.

18 Februari 2013

1 t/m 18 februari 2013

31 Januari 2013

2e week
Cindy

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 2819
Totaal aantal bezoekers 18929

Voorgaande reizen:

10 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: